The Palisade DAC

Since the great announcement of the new DAC early June it is quiet on part of MSB. I think some of us are curious about the progression of this beauty. Perhaps MSB can give a glimpse behind the curtain?

Dear Gerard,

Pls see Daniels answer earlier this month :wink:

BR, Eric

3 Likes

Hehehe, correct!

We certainly can! Production is in full swing. Perhaps we can work on a YouTube video looking at the current production status. The machines are running parts every day from now until the end of the year.

2 Likes

Sorry, I missed that relevant topic. And yes Daniel, a YouTube video would be nice.

@Eric1, jij bent ook in afwachting volgens mijn informatie?

What inputs/modules does it come standard with? I am hoping since it’s a all digital system it might ship with toss link and a renderer :wink:

@Gerard ja, ik heb ‘m besteld, verwacht ‘m eind dit jaar in NL

Begreeo ik van Martijn ja. We zitten dus in hetzelfde schuitje. :grinning_face:

Yep, ik was 4wkn geleden bij de NL Sentinel DAC release en maakte de stap van oude sw-versie naar de nieuwe sw-versie mee op de Cascade DAC, dat was al indrukwekkend. De next step naar de Sentinel DAC was werkelijk verbluffend. Hoeveel meer is er nog mogelijk in het digitale domein denk je soms, maar als money is no object, zijn er nog wel wat stappen te maken. Persoonlijk kan ik al heel gelukkig zijn met een cascade icm de S500, wat een heerlijke combo is dat :wink::ok_hand:. Niet veel later en nog zonder te hebben gehoord (maar wel gezien op de Highend Vienna), besloten om over te stappen van de 3-stack Premier naar de Palisade. I.c.m. mijn S202 zal dat ongetwijfeld een heel mooie upgrade zijn. Zal vermoedelijk idem zijn, volgens mij spelen we met eenzelfde set, niet?

Mijn vrouw en ik hebben net voordat AE MSB dealer werd een Soulution/dCS set aangeschaft. Op het laatste WADAX-evenement heb ik Martijn gevraagd naar de mogelijkheden van een set zonder separate voorversterker. Uiteindelijk bleek de gepolijste MSB-sound het schot in de roos.
Via een Premier/S202 in omweg in zwart zitten we nu zonder systeem en zijn we in afwachting van inderdaad de Palisade/S202 in het zilver. Hiieraan hebben we de Innuos Zen NG als server/streamer gekoppeld, waarschijnlijk via de renderer. Dat brengt als het goed is nog iets extra vanwege de betere streamer, maar ook veel mogelijkheden van streamingsdiensten, o.a. Sense.

Hier de MSB ook in het zilver, maar eerst mhv AX gestart met Dan d’Agostino progression met geïntegreerde DAC en Phono board. Verder geen server, ‘gewoon’ aansturing via de App. Hetzelfde geldt met MSB, die wordt nu rechtstreeks met Qobuz Direct Connect aangestuurd op de renderer module, Klinkt S U P E R. Toegegeven de Melco s100 icm Farad voeding helpt hiebij aanzienlijk. Op dat gebied kan met nieuw Dela (voorheen Melco) ook nog stappen worden gemaakt, echter doen dat soort stappen wel een steeds grotere aanslag op de liquiditeit. Op een gegeven moment is goed wel goed genoeg. Het jaarlijks Highend uitje, voorheen München thans Vienna, doet je beseffen dat er enerzijds nog heel veel mogelijk is en anderzijds dat het thuis al behoorlijk in orde is.
Hebben we elkaar niet al een keer ontmoet bij AX, tijdens een van de shows?

Of wij elkaar kennen? Weet ik even niet.

Kost inderdaad een paar centen, maar dan heb je ook wat. Me dunkt zeg. En de te maken stappen worden steeds kleiner, tegen relatief groe investeringen.

Ja, inderdaad; de stappen steeds kleiner en de investeringen steeds groter. We zijn vorig jaar overgestapt van Transparent Cable naar alles van Crystal Cable Monet series, een flinke invest maar daar was de verbetering ook naar.
Ik meen dat we elkaar vluchtig een keer hebben gezien, maar (nog) niet echt gesproken. Mogelijk was dat tijdens de YG sonya’s 3.2 speaker presentatie, ik weet dat niet zeker meer. Niettemin, er komt ongetwijfeld vast een volgende keer :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Grt’jes, Eric

E. ericpos1@gmail.com
M. 06 57 653 424